Opiskeluni Gradialla alkoi lokakuun alussa. Ensimmäisenä päivänä tapasimme ryhmänohjaajat, opettajan, opon sekä opintosihteerin, jotka kertoivat meille käytännön asioista ja saimme kansiot ja hienot pinkit Gradia-kynät sekä opiskelutodistuksen ja salasanat tietoverkkoon. Kaikki oli hyvin ajateltu valmiiksi.
Ryhmämme jaettiin Taloushallinnon- ja Myynnin puolen opiskelijoihin. Sen jälkeen kävimme ryhmänohjaajamme Maijun kanssa läpi, mistä kursseista koko merkonomin tutkinto koostuu. Tutkinnon laajuus on 180 osaamispistettä, joista 35 osaamispistettä kertyy kaikille Yhteiset Tutkinnon Osat aineista (yto). Näitä ovat esim. Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen, Matemaattis-luonnontietellinen osaaminen sekä Yhteiskunta- ja työelämäosaaminen. Käytännössä monella aikuisopiskelijalla voidaan katsoa osaamisen tunnistaminen (aik. hyväksi luku) useista kyseisistä kursseista jos on vähänkin opiskellut peruskoulun jälkeen.
Tämän lisäksi 55 osp. on ns. pakollisia kursseja: Asiakaspalvelu, Tuloksellinen Toiminta, Työyhteisössä Toimiminen. Näiden lisäksi Valinnaisia saa kertyä 90 osp. Näitä ovat esim. Myynti, Markkinointiviestintä, Asiakkuuksien hoitaminen, Henkilöstön Tukipalvelut, Logistiikka Palvelut, Palvelumuotoilu, Projektissa Toimiminen, Tapahtumatuotanto, Kirjanpito, Laskutus- ja reskontra, Palkanlaskenta, Yrityksessä toimiminen sekä Yritystoiminnan suunnittelu.
Heti ensimmäisinä koulupäivinä päätimme myös mihin valinnaisille kursseille hakisimme. Kiinnostavia vaihtoehtoja oli ihan liikaa. Onneksi valintaa sai vielä pohtia ryhmänohjaajan kanssa HOKS ( Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma) keskustelussa, jossa pystyi keskittymään paremmin siihen, mitkä valinnaisista tukisivat omaa urasuunnitelmaa.
torstai 26. maaliskuuta 2020
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Asiakaspalvelun teoriaa oppimassa
Luulisi, että asiakaspalvelu on niin simppeli asia, että lapsikin tietää mitä se tarkoittaa. Ensimmäinen ajatus asiakaspalvelusta on, e...
-
Opiskeluni Gradialla alkoi lokakuun alussa. Ensimmäisenä päivänä tapasimme ryhmänohjaajat, opettajan, opon sekä opintosihteerin, jotka kerto...
-
Olen pitempään halunnut kirjoittaa omaa blogia, mutta en vain ole saanut sitä aloitettua. Nyt siihen tuli hyvä tilaisuus, kun minua pyydetti...
-
Luulisi, että asiakaspalvelu on niin simppeli asia, että lapsikin tietää mitä se tarkoittaa. Ensimmäinen ajatus asiakaspalvelusta on, e...

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Hei lukijani, olisi kiva kuulla mitä pidit lukemastasi.